Jeklenice za dvigala

Jeklenice za dvigala

Na Marmetu imamo v ponudbi širok asortma jeklenic za dvigala. Vsaka ima svoj namen. Jeklenice se med seboj razlikujejo po konstrukciji, smeri pletenja, številu jeklenic, materialu,… Tukaj smo za vas pripravili kratek vodič med jeklenicami, ki jih nudimo in katera je kdaj najbolj primerna za uporabo. Če imaste kakšno vprašanje, smo pa vam vedno navoljo za pogovor in svetovanje preko epošte ali telefona.

Glavne jeklenice – kategorija I. in II. jeklenice

Mobilni žerjavi
Gradbeni žerjavi
Mobilni žerjav
Gradbeni žerjav
Mobilni žerjav
Gradbeni žerjav
Mobilni žerjav
Gradbeni žerjav
Mobilni žerjav
Mobilni žerjav
Mobilni žerjav
Vrtanje vrtin
Plavajoči žerjav
Mobilni žerjav
Jeklenica Diepa B5
Diepa B5
  • odlična višina dviganja;
  • odlična na terenu;
Jeklenica Diepa B6
Diepa B6
  • odlična vipina dviganja;
  • visoka porušna sila;
Jeklenica Diepa B7
Diepa B7
  • odlična višina dviganja;
  • neverjetna porušna sila;
Jeklenica Diepa C4
Diepa C4
  • srednja višina dviganja;
  • ekonomska rešitev;
Jeklenica Diepa C5
Diepa C5
  • srednja višina dviganja;
  • visoka porušna sila;
Jeklenica Diepa K4
Diepa K4
  • robustna sestava;
  • za vrtanje vrtin;

Jeklenice kategorije III.

Pristanišče
Industrija
Pristaniščni žerjav
Mostni žerjav
Pristaniščni žerjav
Mostni žerjav
Pristaniščni žerjav
Pristaniščni žerjav
Pristaniščni žerjav
Gradbeništvo
Na morju
Gradbeni žerjav
Naftna vrtina
Gradbeni žerjav
Mobilni žerjav
Pristaniščni žerjav
Vrtanje vrtin
Plavajoči žerjav
Jeklenica Diepa X4
Diepa X4
  • univerzalna jeklenica;
  • ekonomska rešitev;
Jeklenica Diepa X5
Diepa X5
  • univerzalna jeklenica;
  • povaljani zunanji prameni;
Jeklenica Diepa X6
Diepa X6
  • povaljani zunanji in notranji prameni;
  • višja porušna sila;
Jeklenica Diepa H4
Diepa H4
  • univerzalna jeklenica;
  • visoka porušna sila;
Jeklenica Diepa H5
Diepa H5
  • zelo visoka porušna sila;
  • visoka bočna togost;
Jeklenica Diepa W4
Diepa W4
  • visoka fleksibilnost;
  • reševalec problemov;
Jeklenica Diepa L5
Diepa L5
  • visoka fleksibilnost;
  • optimizirana za vzdržljivost;

Oglejte si katalog jeklenic Diepa za več informacij.

Diepa
Zajla

Zajla

Zajla je jeklena vrv, ki se uporablja vse povsod v našem življenju. Tako je naša zajla nepogrešljiva v Pipistrelovih letalih, Adrijinih kamarjih in v Slovenskih gorah. Poznamo različne zajle. Zajle se med seboj razlikujejo glede na konstrukcijo, material, smer pletenja in namen uporabe. Vse zajle niso primerne za vse in je zato njih izbor pomemben. V kratkem video posnetku zgoraj si lahko ogledate osnove o zajlah. Vedno pa smo vam navoljo preko telefona ali našega email naslova.

Jeklenica

Zajla 6×36 je največkrat uporabljena, ko govorimo o jeklenicah debelejših od 10mm. Uporablja se jo najpogosteje, ker je relativno mehka in poceni. Zato je primirna za večino uporab. Ko pa imamo opravka z bolj zahtevnimi primiri, potem pa se pogosto uporabljajo druge zajle.

Gozdarska zajla je posebna zajla, ki je posebej namenjena uporabi v gozdu. V primerjavi z navadno 6×36 zajlo je veliko bolj močna in odporna na zahtevne delovne razmere v gozdu. Ta zajla je posebna, ker je dvakrat valjena. Posledično je veliko bolj “gosta” in ima višjo porušno silo. Ta zajla je nepogrešljiv prijatelj vsakega gozdarja. Več si lahko preberite v našem članku tukaj.

Zajla

Zajle se lahko uporablja tudi za okrasne namene, kot so ograje, trte, stopnice in tudi Ponije 🙂 Te zajle so najpogosteje iz inoxa, kar jim omogoča, da pod vplivi dežja in drugih dejavnikov ne zrjavijo in se lahko lepo svetijo. Najpogosteje se uporablja jeklenice 7×7 ali 7×19. V primeru večjih obremenitev pa tudi druge zajle.

Kavelj

Kavlji vseh vrst

Kavlji so nepogrešljiv dvižni pribor. Največkrat so uporabljeni, kot končni zaključek na jeklenicah, verigah in trakovih. Z njihovo pomočjo lahko pritrdimo verigo, jeklenico ali trak na tovor. Lahko jih bi nadomestili s škopcem ali pretakanjem traku oziroma jeklenice skozi uho. Ampak to bi pomenilo, da imamo nižjo dovoljeno dvižno nosilnost. Prav tako bi pa tudi bilo časovno zamudno. Zato uporabljamo kavlje. 

Na Marmetu imamo v ponudbi širok izbor različnih kavljev. Vsak kavelj je bolj primeren za nekaj drugega. Večina pa se lahko uporablja za enake potrebe in namene.

 

Kavelj očesni
Verižni kavelj G80

Ločitev

Kavlje najprej ločimo glede tega ali so zaključeni s očesom ali so namenjeni za uporabo na verigah. Očesne kavlje lahko uporabljamo tako na jeklenicah, verigah kot tudi trakovih. S tem da lahko tiste kavlje, ki so izdelani za verige namestimo samo na verigo.

Kavelj očesni

Navaden kavelj

Najpogosteje uporabljen kavelj je navaden. Ta kavelj se uporablja v večini primerov in je najverjetneje prava izbira za skoraj vsako delo. Na zalogi imamo širok asortima navadnih kavljev.

Samozaporni verižni kavelj G80

Samozaporni kavelj

Naslednji pomemben kavelj je samozaporni kavelj. Samozaporni kavelj je bolj “napredna” različica navadnega kavlja. Kavelj omogoča, da se vedno zapre, ko je obremenjen. Druga pomembna lastnost je, da je varovalka veliko bolj odporna. Ker je sam del kavlja in posledično zdrži veliko več časa. Za nekatere namene je uporaba takega kavlja tudi bolj preprosta.

Skrajševalni kavelj očesni G80
Skrajševalni kavelj verižni G80

Skrajševalni kavelj

Na verigah se pogosto uporablja skrajševalne kavlje. Ti kavlji so posebni in so namenjeni, da prilagodimo dolžino verige glede na trenutne potrebe. Na Marmetu imamo v stalni ponudbi skrajševalne kavlje očesne in verižne. Očesni skrajševalni kavlji so nameščeni na dvojno verižno spodjko, medtem ko so verižni nameščeni na 3 člene verige. Ni napisanega pravila kaj je boljše, ampak je odvisno od uporabnika kaj ima raje.

Vrtljivi kavelj

Vrtljivi kavelj

Vrtljivi kavlji se delijo na navadne in z ležajem. Tisti ki imajo ležaj so namenjeni temu, da tovor prosto vrtimo ko je obremenjen. V primerjavi z navadnimi so pa občutno dražji. Vrtljivi kavlji so lahko tako v izvedbi navadnega, kot tudi samozapornega kavlja.

Kavelj za avtovleko

Kavelj J

Kavlji J so posebni in se predvsem uporabljajo na avtovlekah. Drugače se pa uporabljajo tudi tam, kjer je pomemben manjši profil samega kavlja. J kavlji imajo ponavadi manjšo dovoljeno nosilnost.

Na Marmetu lahko za vas dobavimo tudi druge posebne kavlje, ali pa izdelamo kakšne po naročilu. Če imate več vprašanj stopite v stik z nami in vam bomo z veseljem pomagali.

Jeklenice po naročilu

Jeklenice po naročilu v veliki količini

Na Marmetu lahko za vas izdelamo jeklenice po naročilu v veliki količini. Omogočamo naročila od nekaj jeklenic na mesec, pa do nekaj deset tisoč na mesec. Naše največje naročilo je do 200 000 jeklenic po naročilu na leto.

Jeklenice so lahko namenjene za različne namene. Tako za Pipistrel izdelamo vse jeklenice za njihova letala, številne jeklenice za Adria Mobil in še bi lahko naštevali.

Jeklenice po naročilu

Jeklenice, ki jih lahko izdelamo so lahko zelo različne. Razlikujejo se lahko glede na sestavo:

Jeklenice se lahko prav tako razlikujejo glede na material iz katerega so narejene. Tako lahko za vas izdelamo navadne jeklenice, cinkane ali pa iz inoxa. Kateri material je pravi, je pa odvisno od tega za kaj se bo končno jeklenico uporabilo.

 

Jeklenice lahko zaključimo na številne načine. Kot so:

  • bobkom;
  • T končikom;
  • navojni končnik;
  • očesnim končnikom;
  • končnikom vilice;
  • končnikom po naročilu;
  • in ostalimi.
Potezne in povratno potezne žice

Jeklenica pa je lahko tudi sestavljena okoli plašča oz. bovdna. Take jeklenice se pogosto imenuje tudi potezne oz. povratno potezne. Povratno potezne jeklenice izdelujemo tako za Pipistrel, kot tudi za Adrio.

Potezne in povratno potezne žice

Stopite v stik z nami in skupaj lahko dobimo rešitev samo za vas.

Dvižna oprema

Dvižna oprema

Dvižna oprema se deli na verige, jeklenice, trakove, dvižne pripomočke in dviži pribor. Verige, jeklenice in trakove se uporabljajo za dvigovanje, vlečenje, pritrditev,… Dvižne pripomočke in pribor pa uporablajmo kot končne točke oz. kot pritrdila. Dvižna oprema je nepogrešljiv partner pri delu s tovorom.

Jeklenice

Jeklenice so srednji kompromis med trakovi in verigami. So fleksibilne, relativno lahke, odporne na zunanje dejavnike in enostavne za uporabo. Jeklenice se lahko zaključi na številne načine, ki so odvisni od uporabe.

Naša delitev jeklenic:

Več o jeklenicah si lahko preberete tukaj.

Jeklenice
Bremenska veriga G100

Verige

Verige so primirne za uporabo, ko je odpornost na zunanje dejavnike zelo pomembna. V primerjavi s jeklenicami se ne poškodujejo ob prekomirnem zvijanju, ne nastane poškodb jedra,… s časom se verige samo znotraj čelna obrabijo zaradi prekomirnega trenja med členi. Takrat je potrebno verigo zamenjati z novo.

Verige v naši ponudbi:

Več o dvigovanju z verigami si lahko preberete tukaj.

Trakovi ali gurtne

Trakovi ali gurtne imajo prednost v svoji nižji teži v primerjavi s jeklenicami in verigami. Trakove delimo na povezovalne in dvižne trakove. Trakove se lahko prav tako kot jeklenice in verige sestavi v bremenske z enim ali več kraki.

Naša delitev trakov/gurten:

Več o trakovih/gurtnah si lahko preberete tukaj.

Trakovi
Dvižni pribor

Dvižni pribor

Dvižni pribor je nepogrešljiv pri dvigovanju, vlečenju, pritrjevanju,… tovora. Pod dvižni pribor spadajo:

Dvižni pribor se uporablja v kombinaciji s trakovi, verigami, jeklenicami in drugimi predmeti.

Dvižni pripomočki

Pod dvižne pripomočke (ang. Below the hook) štejemo dvižne naprave, ki nam olajšajo delo. Tukaj dobimo naprave kot:

V spletni ponudbi nimamo celotnega asortmaja. V primiru zanimanja pa smo vam dosegljivi na našem email naslovu: marmet@siol.net.

Dvižni pripomočki
Bremenske verige

Bremenske verige

Dvižne/bremenske verige so posebne vrste verige, ki imajo certifikat in so namenjene dvigovanju, vlečenju in privezovanju tovora. Med seboj se verige razlikujejo v debelini, materialu in namenu uporabe.

Ker je ponudba bremenskih verig zelo široka, je izbira pravilne lahko zahtevno opravilo. Zato upamo, da vam bo ta članek pri tem pomagal. Če imate pa še vedno vprašanja, pa nas le pokličite na 05 36 89 149.

Kakovostni razredi

Bremenske verige v naši ponudbi so:

G60 Inox

Bremenske verige iz G60 Inox so namenjene uporabi v bližini vode, v vodi in v prehrambeni industriji. V primerjavi z G80 in G100 imajo nižjo nazivno nosilnost.

Lastnosti:

  • odpornost na korozijo
  • enostavna uporaba
  • višja cena
  • nižja nosilnost kot G80 in G100
Inox bremenska veriga

G80 bremenske verige

Bremenske verige

Bremenske verige kvalitetnega razred G80 so najbolj razširjene v Sloveniji. Skoraj vsaka bremenska veriga danes v Sloveniji je tega kvalitetnega razreda.  Ta vrsta verige je primerna za vse običajne namene rabe.

Lastnosti:

  • relativno nizka cena
  • preverjena kakovost
  • enostavna uporaba
  • težja za enako nosilnost kot G100

G100 bremenske verige

Bremenske verige kvalitetnega razred G100 ima v primerjavi z G80 25% višjo porušno silo  pri enakem premeru in teži. Posledično je delo z verigo G100 lažje, ker je veriga lažja. Veriga je v Sloveniji manj razširjena zaradi višje cene, vendar vsako leto bolj pridobi na popularnosti.

Lastnosti:

  • višja nosilnost kot G80
  • lažje delo
  • enostavna uporaba
  • višja cena
Bremenska veriga G100

Število krakov

Pri izboru bremenske verige je zelo pomembno število krakov, saj to definira mogoče načine uporabe. Najpogostejše konfiguracije so:

 

Enokrake

Enokrake bremenske verige so primirne, ko je tovor sredinsko uravnotežen in lahko s samo eno točko tovor varno dvignemo.

Dovoljene nosilnosti:

Premer verige v mmG60 InoxG80G100
Dovoljena obremenitev v kg
4400//
5630//
69001 1201 400
71 2501 5001 900
81 6002 0002 500
102 5003 1504 000
134 2505 3006 700
166 3008 00010 000
208 00012 50016 000
22/15 00019 000
2612 00021 20026 500
32/31 500/

Dvokrake

Dvokrake bremenske verige so primirne, ko je tovor daljši in ni točkovno sredinsko centriran. In moramo za varno delo tovor pritrditi na dveh točkah narazen, da imamo večji nadzor nad tovorom.

Dovoljene nosilnosti:

Premer verige v mmMarmetMarmetMarmetMarmetMarmetMarmet
Dovoljena nosilnost v kg
G60 InoxG80G100
4560400////
5880630////
61 2609001 6001 1202 0001 400
71 7501 2502 1201 5002 6501 900
82 2401 6002 8002 0003 5502 500
103 5002 5004 2503 1505 6004 000
135 9504 2507 5005 3009 5006 700
168 8206 30011 2008 00014 00010 000
2011 2008 00017 00012 50022 40016 000
22//21 20015 00026 50019 000
2616 80012 00030 00021 20037 50026 500
32//45 00031 500//

Trikrake

Trikrake bremenske verige so primirne, ko je potrebno tovor za varno dviganje pritrditi več kot na dveh mestih. Namenjene so predvsem dvigovanju tovora, ki je ploskovno uravnotežen.

Dovoljene nosilnosti:

Premer verige v mmMarmetMarmetMarmetMarmetMarmetMarmet
Dovoljena nosilnost v kg
G60 InoxG80G100
4840600////
51 320945////
61 8901 3502 3601 7003 0002 120
72 6251 8753 1502 2404 0002 800
83 3602 4005 2503 0005 3003 750
105 2503 7506 7004 7508 0006 000
138 9256 37511 2008 00014 00010 000
1613 2309 45017 00011 80021 20015 000
2016 80012 00026 50019 00033 50023 600
22//31 50022 40040 00028 000
2625 20018 00045 00031 50056 00040 000
32//67 00047 500//

Štirikrake

Štirikrake bremenske verige so namenjene dvigovanju tovora, ki je ploskovno uravnotežen, največkrat v kvadratni ali pravokotni obliki.

Dovoljene nosilnosti:

Premer verige v mmMarmetMarmetMarmetMarmetMarmetMarmet
Dovoljena nosilnost v kg
G60 InoxG80G100
4840600////
51 320945////
61 8901 3502 3601 7003 0002 120
72 6251 8753 1502 2404 0002 800
83 3602 4005 2503 0005 3003 750
105 2503 7506 7004 7508 0006 000
138 9256 37511 2008 00014 00010 000
1613 2309 45017 00011 80021 20015 000
2016 80012 00026 50019 00033 50023 600
22//31 50022 40040 00028 000
2625 20018 00045 00031 50056 00040 000
32//67 00047 500//

Dobre prakse dvigovanja

  • Izbira pritrdilnih mest, da so koti vseh krakov znotraj predpisanih kotov na tablici. Vsi kraki bi morali biti pod približno enakim kotom, za enakomerno simetrično dvigovanje.
  • Če je teža tovora neenakomerno razporojene in je posledično asimetričen. Je potrebno da dvigovanje poteka v prisotnosti strokovnjaka.
  • Ko uporabljamo več krako bremensko verigo je potrebno, da krake ki jih ne uporabljamo pri dvigovanju varno pritrdimo na obroč in se tako izognemo nepotrebnim poškodbam in škodi.
Trakovi

Trakovi

Trakovi so zelo razširjeni in široko uporabljeni pri dvigovanju in povezovanju tovora. Njihova prednost je v nizki teži v primerjavi z verigami in jeklenicami, prav tako pa tudi v relativno nizki ceni. Trakovi se delijo na povezovalne in dvižne trakove. Večina naših dvižnih in povezovalnih trakov je priznane nemške blagovne znamke Yale.

Dvižni trakovi

Neskončna zanka

Dvižni trakovi so namenjeni dviganju ali vlečenju tovora. Delijo se na neskončne zanke, dvižne trakove z zankami in brezkončne dvižne trakove. Vsak izmed njih ima svoje prednosti in slabosti.

Neskončne zanke

Neskončne zanke so vse stransko uporabne. Lahko jih uporabljemo za dvigovanje, vlečenje, ali pa sestavljene v bremenske dvižne trakove. V primerjavi z bremenskimi verigami so 4 krat lažje za enako nosilnost. Njihova druga prednost je, da so zelo fleksibilne in je z njimi enostavno delati. Prav tako pa tudi ne oksidirajo. Slabost pa je, da niso dobro odporne na zunanje dejavnike, kot so odrgnine in ureznine. Ker se zunanji plašč enostavno poškuduje in jih je posledično potrebno odstraniti iz uporabe.

Prednosti:

  • relativno poceni;
  • lažje kot verige ali jeklenice;
  • bolj prilagodljive kot verige ali jeklenice;
  • ne oksidirajo;
Neskončna zanka 10000kg

Dvižni trakovi z zankami

Dvižni trak z zankami

Dvižni trakovi z zankami so v primerjavi z neskončnimi zankami bolj togi. Sestavljeni so iz traku, ki je na obeh koncih zaključen v zanko. Trak je lahko iz enega, dveh ali štirih plasti. Več plasti kot ima trak, manj bo širok za enako nazivno nosilnost.

Prednosti:

  • relativno poceni;
  • lažje kot verige ali jeklenice;
  • bolj prilagodljive kot verige ali jeklenice;
  • ne oksidirajo;

Povezovalni trakovi (gurtne)

Povezovalni trak s kavlji Yale

Povezovalni trakovi ali gurtne so namenjen povezovanju tovora. Delijo se na objemne in zakljulčene s kavlji. So najbolj razširjen način privezovanja tovora, ker so poceni in enostavni za uporabo. V primerjavi s povezovalnimi verigami so veliko lažji. Njihova slabost je, da niso odporni na ureznine in odrgnine. Zato je priporočeno uporaba kotnih in ostalih zaščit, ki podaljšajo življensko dobo trakov. V nekaterih primerih je pa uporaba trakov brez dodatne zaščite nemogoča, kot so naprimer ostri robovi.

Gurtne za avtovleko

Povezovalni trak za avtovleko z gumijasto cevjo

Posebni povezovalni trakovi za avtovleko so v primerjavi z navadnimi že dodatno nameščeni z drsnike ali gumu. Tako nudijo dodatni oprijem pri povezovanju avtomobila na prikolico ali tovornjak. Prav tako imajo posebne kljuke posebej namenjen povezovanju avtomobilov.

Gozdarstvo

Gozdarske jeklene vrvi za vitle

Gozdarske zajle so posebej izdelane za uporabo v gozdu. V primerjavi z drugimi jeklenicami, so bolj kompaktne, ker so dvakrat valjene. Po sestavi so 6×25, 6×26 ali 6×31. Jeklenice so posebej zasnovane za uporabo na gozdarskih vitlih in imajo v primerjavi z navadnimi jeklenicami daljšo življensko dobo.

Gozdarska jeklenica

Kateri premer jeklenice je pravi?

Pri izboru pravilnega premera gozdarske jeklenice je potrebno vedeti, kakšna je moč gozdarskega vitlja, ki ga imamo. Za pravilni izbor vzamemo nazivno moč izbranega vitlja, moč pomnožimo z 2 in dobimo minimalno porušno silo jeklenice, ki je primerna za izbrani gozdarski vitelj.

Tako torej vitelj, ki ima nazivno moč 40kN(4 tone) x2 = 80kN (8 ton). Za ta namišljeni vitelj je pravilna izbira jeklenica 9mm, ker ima porušno silo ravno 79,5kN.

Lahko uporabimo tudi jeklenico večjega premera, vendar moramo upoštevati, da bo delo z jeklenico večjega premera težje, zaradi dodatne teže gozdarske vrvi.

Porušne sile gozdarskih zajl:

Premer jekleniceTeža na 1mMinimalna porušna obremenitevPrimerno za vitelj do/
mmkgkNkgt
80,3665,06 6306,63tNAROČITE TUKAJ
90,4579,58 1098,14tNAROČITE TUKAJ
100,56104,110 61510,65tNAROČITE TUKAJ
110,68120,012 23612,26tNAROČITE TUKAJ
120,80144,214 70414,77,5tNAROČITE TUKAJ
130,94164,016 72316,78,5tNAROČITE TUKAJ
14-36/////POVPRAŠEVANJE

Koliko jeklenice potrebujem?

Matematika

Poleg premera gozdarske vrvi, je drugi najpomembnejši podatek kakšno dolžino potrebujemo. Najboljše je, da se dolžino jeklenice prilagodi vašim potrebam, seveda v okviru zmožnosti vašega gozdarskega vitlja. Če pri spravilu lesa ne potrebujete več kot 50m jeklenice, je nepotrebno kupiti več kot 10% več. Vedno je potrebne nekaj več jeklenice, kot jo potrebujemo, ker mora biti veš čas vsaj trikrat ovita okoli bobna samega.

Če pa želite izvedeti kakšna je maksimalna priporočena dolžina gozdarske vrvi za vaš gozdarski vitelj, je najboljše, da to izveste od proizvajalca vaše vitlja. Če pa to ni mogoče, si lahko pomagate s kalkulatorjem na sledeči povezavi: POVEZAVA.

Največ naših stran se odloči za dolžine med 70 in 80 metrov.

Jeklenice

Jeklenice

Jekelnice ali jeklene vrvi oz. pogovorno zajle so vrvi iz jekla ali inoxa. Jeklenice so vse stransko uporabne od dvigovanja, žičnice na smučišču, dvigala v stavbah in še bi lahko naštevali. Jeklenice so pomemben del našega skritega vsakdana.

Oznake

Zajla

Jeklene vrvi so označene 1×19, 6×36… pomembno je, da vemo kaj katera številka pomeni. Za primer vzemimo 6×36 jekleno jedro (J.J.) in zgornjo sliko. Tukaj prva številka 6 (rdeča) pomeni iz koliko pramenov je jeklenica. Kot je razvidno iz 6 rdečih krogov na sliki. 36 (roza) pomeni iz koliko posameznih žic je vsak pramen posebej. Jekleno jedro ali J.J. (modra barva) pa pomeni, da je jedro jeklenice jekleno, kot je razvidno iz slike. Jedro je lahko tudi tekstilno in označeno T.J ali tekstilno jedro.

Skupine jeklenic

Jeklenice se delijo po številu žic, kako so žice vpletene v jeklenico, na namen uporabe… Najpogosteje uporabljene so jeklenice 1×19, 7×7 in 6×36, ki so vse stransko uporabne in namenjen vsem običajnim in ne posebnim namenom.

Jeklenice

Jeklenice za splošno uporabo

Jeklenice za splošno uporabo so namenjene vsem neposebnim namenom. Primirne so za bremenske vrvi, ograje, napenjanje… So največkrat uporabljene, ker so relativno poceni.

Splošne jeklenice so:

Okrasne jeklenice

Okrasne jeklenice so namenjen ograjam iz jeklenic, latnikom, rožam plezalkam… Njihova prednost je, da so iz inoxa in so posledično odporne na korozijo. Prav tako jih lahko uporabimo tudi za druge namene. Posebej kjer je pomembna odpornost na korozijo.

Okrasne jeklene vrvi so:

Zajla
Jeklenice za dvigala

Jeklene vrvi za dvigala

Jeklene vrvi za dvigala so posebej namenjene dviganju tovora z dvigalom. V primerjavi z ostalimi jeklenicami so odporne na vrtenje. To pa dosežejo s svojo posebno strukturo.

Jeklenice za dvigala:

  • 8x19S
  • 8x31WS
  • 8×36
  • 18×7 + jekleno jedro (DIN 3069)
  • 19×7
  • 24×7
  • 24×7 kompaktna
  • 28×7 kompaktna
Verižno dvigalo z ročico Yale

Ročna verižna dvigala

Verižna dvigala so preproste naprave, ki s pomočjo vzvoda omogočajo dvigovanje tovora, ki ga drugače ne bi morali dvigniti. Verižna dvigala so lahko ročna, električna ali pnevmatska. V tem članku bomo pa predstavili ročna verižna dvigala.

Prednosti ročnih verižnih dvigal

Čeprav z uporabo ročnih verižnih dvigala nebomo tovora nebomo dvignili tako hitro in enostavno imajo ta dvigala vseno svoje prednosti.

Prednosti ročnih verižnih dvigal:

  • ne potrebujejo elektrike za delovanje;
  • cenejša;
  • preprosta zasnova;
  • lažja popravila;
  • prenosnejša;
  • lažja;
  • manjša;

Čeprav lahko z električnimi verižnimi dvigali dvignemo težje tovore, lahko z ročnimi dvignemo tovore do 20t.

Delitev ročnih verižnih dvigal

Verižna ročna dvigala se v grobo delijo na z ročico in verigo.

Verižna dvigala z ročico

Pri verižnih dvigalah z ročico za dvigovanje premikamo ročico dvigala. So preprosta za uporabo. Niso primerna za uporabo, ko je dvigalo nameščeno višje kot lahko dosežemo z roko, ker je ročica za dvigovanje nameščena na ohišje dvigala. Njihova prednost je, da lahko z njimi dvigamo samo z eno roko.

  • enostavna uporaba;
  • samo ena veriga;
  • dolga življenska doba;
  • cenejša kot električna;
Verižno dvigalo z ročico Yale handy
Verižno dvigalo na verigo Stira

Verižna dvigala na verigo

Verižna dvigala na verigo imajo namesto ročice verigo, ki je nameščena na pogonsko kolo dvigala. Njihova prednost je, da jih lahko namestimo višje, ker lahko pogonsko verigo premikamo tudi nižje, kot je samo dvigalo. Dvigalo za dvigovanje vrti pogonsko kolo, ki preko redukcije z vzvodom vrti glavno dvižno verigo.

  • enostavna uporaba;
  • uporabno tudi kadar nismo zraven njega;
  • dolga življenska doba;
  • cenejša kot električna;
Škopec OMEGA tip C

Škopci

Škopci so U oblike in so namenjeni povezovanju več dvižnih elementov skupaj. Največkrat so uporabljeni kot vezni člen med trakovi, verigami ali jeklenicami in tovorom samim.

Uporabljamo jih lahko za:

  • dvigovanje;
  • vlečenje;
  • privezovanje;
  • pritrditve.

Škopci se med seboj razlikujejo po obliki in vijaku, ki ga imajo.

Oblike škopcev

Dva največkrat uporabljena tipa škopcev sta OMEGA in ravni. Poleg teh dveh poznamo še druge, vendar so uporabljeni skoraj nikoli v primerjavi z njima.

Škopec OMEGA

Škopec OMEGA je največkrat uporabljen škopec. V primerjavi z ravnim je bolj “O” oblikovan. Zaradi njegove oblike, ga je mogoče obremeniti s strani, podobno kot obroče. Kadar škopec obremenimo s strani, je potrebno upoštevati zmanjšanje njegove nazivne nosilnosti.

Prednosti:

  • stranska obremenitev;
  • dolga življenska doba;
  • enostavna uporaba;
  • na zalogi v nosilnostih od 330kg do 35t
  • navoljo v nosilnostih do 1550t
Škopec OMEGA tip C
Škopec

Škopec raven

Škopec raven nima izbočenega vrnjega dela, kot škopec OMEGA. Zato je delo z njim v nekaterih primerih lažje. Ker je škopec zasnovan za ravno napetost, se škopca ne sme stransko obremeniti.

Prednosti:

  • dolga življenska doba;
  • enostavna uporaba;
  • lažji;
  • navoljo v nosilnostih do 63t

Zaključki škopcev

Škopci so najpogosteje zaključeni na A ali C način.

Tip A

Pri škopcih tipa A se vijak pritrdi v navoj. Škopci tega tipa so bolj primerni, ko je potrebno škopec pogosto ponovno pritrditi, ker je postopek enostaven in hiter. Uporaba škopcev tipa A ni primirna za dolgotrajno namestitev. Pred vsakim dvigom je priporočeno, da se preveri, če se škopec slučajno ni odvil.

Ko uporabljamo škopec tipa A, je potrebno vedno do konca zatisniti vijak!

Prednosti:

  • enostavna uporaba;
  • hitrejša namestitev;
  • na zalogi v nosilnostih od 330kg do 35t
  • navoljo v nosilnostih do 1550t
Škopec OMEGA tip A
Škopec OMEGA tip C

Tip C

Pri škopcih tipa C se vijak pritrdi z matico in zatičom. Škopci tipa C so primirni za trajno namestitev, ker so dvojno varovani in ob pravilni namestitvi bodo v prvotnem stanju za vedno. Uporaba teh škopcev je manj primerna, ko je potrebno škopec ponovno pritrditi pogosto. Če bo škopec pri svoji uporabi doživel vrtenje, je uporaba takega škopca obvezna, saj bi bila uporaba škopca tipa A nevarna.

Prednosti:

  • enostavna uporaba;
  • varnejši;
  • primirni za daljše namestitve;
  • na zalogi v nosilnostih od 330kg do 35t
  • navoljo v nosilnostih do 1550t